EPIGRAME de 8 MARTIE

DSC01192

Genţiana Groza – desen de Virgil Tomuleţ

de Gabriela Genţiana GROZA

1. Românca
Şi-a luat asupră-şi cam de toate,
Şi merge treaba ca pe roate,
Se zice că-i a vieţii cheie
Dar a omis că-i şi femeie.

2. Nevastă înţelegătoare
Pe bărbat l-a-ncărunţit
Cu limbaju-i ascuţit
Dar promite că se schimbă
După un transplant de limbă…

3. Mireasă la vârsta a treia
S-a  preocupat de toate
Rochie albă, ruj din plin,
Mai era un lucru, poate,
Să se uite-n buletin…

4. Complimente reciproce
După multă vreme fără să se vadă,
Două cam trecute se-ntâlnesc pe stradă:
– Câte-ar vrea s-arate tinere ca tine!…
– Mulţumescu-ţi, dragă, nici tu n-arăţi bine!…

5. Nici o doză de scleroză
Eu, cu ţinerea de minte
Bine stau, de bună seamă,
Chiar mai bine ca-nainte
… Am uitat doar cum mă cheamă.

6. Educaţie
De-i întrebi azi pe copii
Chiar de când sug din suzete
Ce vor fi ei într-o zi,
Îţi răspund: „Vom fi vedete!”

7. Modă… modă incomodă
Cu implant de silicoane
Suferă, dar cu un rost,
Are sâni, două baloane,
… Să agaţe încă-un prost!

8. Surpriză de Mărţişor
După un timp, draga femeie
Atâta îşi iubea bărbatul
Că i-a lăsat bilet sub cheie
Cu un mesaj: mă mut la altul!

9. Soacrele din epigrame
Ce să zic, nu sunt perfecte,
Au şi dânsele defecte
Dar în versuri, deseori,
Cu o poantă, devin flori

10. Cadou de 8 Martie pentru femeia în vârstă
Flori primit-am în buchet,
Am la tâmplă ghioceii,
Îmi ajung, am berechet
… Dar mai dragi mi-s nepoţeii!

11. Colegei Gianina, mai tânără ca mine
Luă gradu-ntâi, e-un lucru bun,
I-aş da n sfat, dar n-am temei,
De mă-ntrebaţi, nu pot să spun:
… Ce-o să mă fac la vârsta ei?…

Scrie un comentariu

