Călătorie [De fiecare dată când plec]

Holiday Train_Ion Georgescu-Muscel

„Holiday Train” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

De fiecare dată când plec,

Mă duc la drum, în gând, şi cu altă plecare –

Cum scarmeni lână, aşa îmi las pe cale

                     scame de-amintiri cu iubiri…

În ureche, vocile se-alină;

Ochiul înghite pe nerăsuflate

                     lumină…

În suflet, prind a-nmuguri alunii,

Pe fereastra vagonului dau năvală

                     peisajele lumii…

O, v-am zărit în treacăt,

Verticale fire de mesteacăn!

În faţă, câmp de rapiţă cu flori –

Rămâne-n urma mea un lan de întrebări!

(Să nu mai intre nimeni în cupeu!)

Să mă scufund în amintiri cu tine!

Se poate să te-neci în amintiri?

Legănat de tren, cuget la căile Domnului,

Pe nesimţite, mă las strecurat

                     prin pânzele somnului…

Şi parcă, totuşi, nimic n-a fost greu –

Trag draperia-n geam…

Lumina blândă a becului

                     se varsă-n înserare

Şi nu am tihnă să mă simt al meu

Lucăceşti / Februarie 2011

Scrie un comentariu

