Prin vechile hurube

Copy 4

„Copie infidelă” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

Așa voiam și am voit – știu bine
Ca-n vis, cu ochi vicleni – din fire
În joc de „v-ați ascuns” să-ți caut făptura
Prin vechile hurube fără de sfârșit.
Atunci, acum – aș vrea s-ascund de mine
Perfida vârstă și povestea vieții
Acum, atunci – copil printre copii eram la pândă
Printre pilonii roși și scânduri sure
Miresme vechi, minciuni, păienjenișuri
Și spiriduși prieteni și intime unghere
Și mi-am mințit și vârsta, și visarea
Și-am risipit din turn povestea vieții.
Acolo, mai acolo și nu se știe unde
M-așteaptă un mister fără ființă
Bucăți de haine vechi și nepurtate
Podoabe vechi, cu praf din Orient.
Lumina nu-i, însă iubesc lumina
Pătrund prin bănuite uși, și fără cheie
Sus mă așteaptă un poet, un demon și-o femeie…
Și am găsit în pod, într-un crâmpei de rază
Un trandafir crescut în grindă și o stafie trează.

(Din volumul Atelierul de reparat fluturi.)
Scrie un comentariu

