La şcoală

Florica Batu Ichim

de Florica BAȚU ICHIM

Băieţelu’ mamii’i mare:
bun să’nveţe’o adunare.

Elu’mi s’a pitit în poală:
– Mă obligi să merg la şcoală?
Printre gene saltă, Nil,
lacrimi mari, de crocodil…

Potrivindu’i un şiret
Mama a zâmbit şiret:
– Taci, Eluţu mamii, lasă,
te oblig… să stai acasă!

Elu tace.
Da’ntr’o clipă
altă teamă se’nfiripă:
– Sunt bărbat
sau mămăligă?
Nu’mi place când mă obligă.

– Eu la şcoală nu te duc!
Stai acasă singur, cuc!

Elu stă, se socoteşte:
acu’, şcoala’l ispiteşte!

– Nu te duc
şi nu te duc!
Stai în casă singur, cuc!

… Astăzi mi’i căsuţa goală:
Elu… a fugit la şcoală!

Scrie un comentariu

