Dialog academic

Viorel Serban_coperta 4_In umbra cuvintelor

de Viorel ŞERBAN

Se făcuse ora unsprezece, oră la care trebuiau să vină la masaj bărbaţii. Ies în sala de aşteptare, şi printre pacienţii de gen masculin de acolo, care aşteptau la rând, observ şi o femeie bătrână.

De oarece timpul rezervat femeilor, pentru a veni la masaj, trecuse, am întrebat-o din ce cauză întârziase. Cu o voce blândă şi rugătoare, ea se scuză.

Te rog să mă ierţi. Ştiu că am întârziat la masaj. Nu am putut ajunge la timp, fiindcă o trebuit să mă duc cu bărbatul meu la doctor ca să îi ia atenţiunea, că nu se simte bine.

Cum astfel de scuze întotdeauna m-au determinat să fiu îngăduitor, nici de data aceasta nu am fost altfel. Nu am mai spus nimic şi am poftit-o să intre în cabinetul de masaj.

Odată ajunsă înăuntru, s-a dezbrăcat în tăcere şi s-a aşezat pe bancheta de masaj, pentru a i se efectua tratamentul. Liniştea din cabinet devenind prea apăsătoare, am considerat că se cădea să o întreb ceva despre boala bărbatului ei.

– Numai de când vă aflaţi în staţiune, nu se simte soţul dumneavoastră bine?

Bucuroasă că are cui să îşi împărtăşească necazul, scoţând un oftat prelung, femeia se grăbi să îmi răspundă.

– Nu, domnule. Şi acasă o mai avut probleme cu sănătatea. Medicul nostru de familie l-o trimis să îşi facă şi radioepiscopie, dar tot nu am reuşit să aflăm ce are.

Scrie un comentariu

