N-am suferit ca Dorz!

Flori pentru Julia_Ion Georgescu-Muscel

„Flori pentru Julia” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

N-am suferit nici frig, nici foame, nici bătăi,
Dar nici în puf și în plăceri n-am dus-o…
Privind la Traian Dorz cum a ajuns o
Nespus de grea problemă regimului ateu –
Cu ochi mai treaz văd cum unii au ajuns
Geloși pe alții, pentru iubirea de Iisus…
– Iubiți-L toți, e liber! – Lăudați-L!
În mii de feluri, cum cugetul vă-ndeamnă!
(Dar „ei” au pus o barieră rugăciunii
Și-o altă poeziei de mărire)
Și l-au bătut prin închisori, fără să știe
Că dau cu bâta chiar în poezie…
Să pui credinței astăzi monopol –
Să pui partidul mai presus de Dumnezeu:
Prostie de toți banii și glorie de-un leu!
N-am suferit ca Dorz, dar eu i-aș face-un dar:
L-aș pune într-o pagină de-abecedar…
Să soarbă copiii-n privire adevăr…
Altfel, de vor privi înapoi,
Vor vedea turme de lupi și haite de oi.

(Din volumul Atelierul de reparat fluturi.)
Scrie un comentariu

