Soluţie inedită

de Viorel ŞERBAN,
Geoagiu-Băi

coperta_viorel-serban_colectionarul-de-amintiriO zi liniştită. Lume foarte puţină pe la sălile de tratament. Seria veche a plecat aproape în totalitate, iar cea nouă de-abia a început să vină.

Cineva bate la uşă… Desigur, un pacient din seria nouă. Deschid uşa, şi într-adevăr, afară se află un pacient din seria nouă. Îi iau fişa medicală, şi fiindcă la uşa din faţa cabinetului meu aud glasul dulce şi cristalin al bunei şi simpaticei mele colege Nina, mă îndrept spre ea şi o rog să mi-o citească. Poftesc apoi pacientul înăuntru şi îi explic cum trebuie să se dezbrace şi cum să se aşeze pe bancheta de masaj. – Medicul îi prescrisese masaj la membrele inferioare.
După ce îl văd aşezat pe banchetă, încep să îi efectuez procedura. Dar nu apuc să îi aplic bine netezirea – prima manevră a masajului –, că şi îl aud vociferând nemulţumit.

– Domnule, mie să nu îmi faci masaj de jos în sus, ci de sus în jos…

Mă opresc din lucru şi încep să îi explic că, la picioare, masajul aşa trebuie făcut, de jos în sus, de la degete spre şolduri, deoarece procedura se adresează, în primul rând, circulaţiei venoase a sângelui – adică sângelui care se întoarce de la periferia corpului spre inimă – şi nu celui arterial – cel care pleacă de la inimă spre periferie. Fiind convins că această explicaţie i-a fost suficientă, încerc să continui masajul, însă omul insistă.

– Nu, domnule, mie fă-mi aşa cum ţi-am spus eu, că eu am venit aici ca să mă fac bine, nu să ascult explicaţiile dumitale.

Pe moment, îmi vine să nu îi mai fac nimic, şi să îl dau afară, dar curiozitatea mă împinge să îl întreb de ce doreşte să îi fac masaj de sus în jos, altfel de cum se face normal la picioare. De cum îi pun întrebarea, omul, cu multă seninătate, îmi răspunde.

– Domnule, pe mine mă dor foarte rău picioarele şi dacă dumneata ai să îmi faci masaj aşa cum îţi spun eu, durerea o să meargă în jos şi o să iasă afară.

Explicaţia lui mă amuză şi mă face să devin cât se poate de amabil.

– Bine, domnule dragă, sunt de acord să îţi fac aşa cum spui dumneata, însă mai înainte de aceasta trebuie să accepţi să îţi tai câte-un deget de la fiecare picior, pentru ca durerea să aibă pe unde ieşi afară…

Bineînţeles că soluţia propusă nu îi surâdea deloc, în schimb, acceptă fără alte comentarii să îi fac masajul aşa cum este indicat.

Scrie un comentariu

