Mi-e dor

portativ_compozitie_ion-georgescu-muscel

„Portativ – compoziţie” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

Mi-e dor de ce-am lăsat în urmă,
în urma timpului grăbit –
pe sfântul țăran de la plug
și sfântul țăran de la coasă
precum și sfântul car cu boi
ducând povara muncii-acasă…

Mi-e dor să văd ce am lăsat –
mi-e dor de-o casă cu cerdac,
sfânta nevastă stând torcând
lâna din caierul bălai,
sfântul copil de zor citind
despre Ștefan și Mihai…

Să văd un povârniș cu mure,
o rariște cu fragi și tufe,
vâlcea săracă și-o cărare,
o bâldie pentru scăldat
și o viroagă mai la deal
unde spăla mama rufe…

Sau cum se profila-n zăvoi
pe pânza apei tremurânde
vreo veche și desprinsă cracă
și-n culmea dealului sădită
privea spre lume melancolic
regina câmpului – o vacă…

Mă tem că n-am parte de ele –
mai râde ia de Muscel
pe obrazul țării mele?
c-aud pe net ciudate vești –
cum aș primi din București
ulcior de lacrimi românești.

Baden / Februarie / 2017
Scrie un comentariu

