Tâlcuire de vis

copie-dupa-luchian_ion-georgescu-muscel

„Copie după Luchian” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

Fiul meu a visat pe Ancuţa cum că i-ar fi spus
Că, acolo unde o au pus, ar fi bine,
Dar că nu este îndeajuns Iisus.
Deci, nu un loc înflorit, cu serafice miresme ce să te-mbete,
Ci ceva mai modest, cu mirosuri ceva mai amare şi cu pete.
O, Doamne, cum m-aş răzbate să merit, de vrei,
Un loc numai cu ceva mai sus ca al ei,
Ca, atunci când va fi la Tine să vin,
Să-Ţi cer, cu suspin, un simplu declin
(Asta şi pe aici se mai poate).
Să fiu tot cu ea, să-i ţin de urât –
Să ne fim unul altuia alin!
Cu mintea ce-o am, mi-ar fi veşnic greu şi ruşine,
Ca ea să fie la rău, şi mie să-mi fie mai bine!
Iar, de visu-a minţit, vreau să o cred mai ferice,
Pe potriva celor aici suferite;
Chiar mai jos de ar fi să îmi duc vieţuirea,
Aş cere, în schimb, o dispensă la Domnul:
S-o pot contempla în surdină,
Cât va curge lumină.

Baden, 2009
Scrie un comentariu

