Scrisoare scurtă

Ion Pena

de Ion PENA

Bunul meu prieten, n’am
nici un câine ca să facă ham!
Nicio mâţă oarbă ca să ţipe
la soboli şi la aceste clipe.

N’am un greer mic în grindă
veşnicia’n cîntec să aprindă.
N’am un strop de seu, o lumînare
ca să-ţi scriu misivă mare.

Iată un bătut de ger,
de hârtoape şi de nopţi de fier,
De stafii mărunte ca un zob
şi durerii mele rob.

Ce să fac prin ceasul greu?
Morţii putrezesc mereu.
putrezeşte şi Isus în gînd,
i-auză-l plîngînd.

(Din volumul în manuscris „Iarmaroc” ; publicată în „Drum”,
an. 6, nr. 1, apr. 1940 şi în „Prepoem”, an. 1, nr. 7, apr. 1940.)
Scrie un comentariu

