Să îţi mai spun, mamă, de mine

constantin-mindruta

de Constantin MÎNDRUŢĂ

Să îţi mai spun, mamă, de mine:
Nevasta nu s-a mai întors,
Dar tot mai am zile senine,
Nimic nu s-a întors pe dos.

Şi mă gândesc mereu la tine,
De care stea te-ai agăţat,
În rai nu-s suflete străine,
cum trăieşti cu-adevărat.

De tata nu mai ştiu nimic,
A-mbătrânit precum îl ştii,
O rânduială eu nu stric,
Cred că e mort printre cei vii.

De soră ce să mai îţi zic?
O fi ieşit din hibernare,
E o scrisoare fără plic
Ce destinaţie nu are.

Aşa că n-ai pe cin’ s-aştepţi
Chiar dacă-s morţi, rămân în viaţă
Cu un nepot dintre deştepţi
Mai ţin pe un mosor de aţă.

Să îţi mai spun, mamă, de mine:
Tu ştii că mi-ai făcut şi rău,
Dar bine că nu mi-e ruşine,
Te-ai împăcat cu Dumnezeu.

Şi eu merg în pelerinaje,
Dorul de tine să-l alin,
Iar Dumnezeu îmi stă de straje
Ca să greşesc cât mai puţin.

Scrie un comentariu

