Paşti

Ion Pena

de Ion PENA

Lepădaţi căpestrele
Deschideţi ferestrele
Să intre binecuvântarea
Cât Golgota, cât zarea.

Am fugit de pe cruce
Cu picioarele năuce
Şi-am venit înapoi
Să vă dau anafura vieţii d’apoi.

Să fiţi cuminţi toţi
Miniştri, cerşetori şi idioţi;
Cu roua, cu deşertăciunea
Faceţi-vă zilnic rugăciunea.

Eu am să plec imediat.
Satan e concediat
Aşa că veţi trăi fără frică
Şi om, şi măgar, şi pisică.

Voi mai veni o dată
La Învierea cea adevărată.
Să-mi pregătiţi hlamidă
Fără pălămidă.

(„Oltul”, an. 1, nr. 9-10, apr.-mai 1944.)
Scrie un comentariu

