Vizită

Ion Pena_mormantul

de Ion PENA

Pădurea măreţ m’a’ntâmpinat:
– Intră la mine’n palat
Descreierată creatură, hoinar copil
Şi umblă pe cât e posibil tiptil.

Eu sunt alegoria viselor tale.
Toate frunzele mele-s pocale
În care stă vinul cerului sfânt.
Ridică-te şi bea-l fără cuvânt.

Am avut şi smei odinioară,
Zâne, vântoase, mama pădurii chioară.
Nu ştiu ce s’au făcut, nu ştiu cum
Au devenit legendă şi fum.

Copil hoinar, sărută coaja copacilor mei,
Obrazul bătrânilor mei soldaţi
Şi sufletul meu dacă-l vrei
În scorburi înalte să-l caţi.

(Poezie aflată în manuscris dactilo, pregătită pentru publicare
în placheta „Simple nimicuri”, proiectată să apară în 1940.)
Scrie un comentariu

