Narcis

Flori pe masa bunicii_Ion Georgescu-Muscel

„Flori pe masa bunicii” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

Narcis, copile, chipul tău iubit
Eu l-am zărit cândva în vis –
Și l-am uitat, căci s-a închis
În cețuri de uitări, grăbit.

Poate ne-am spus cuvinte-ascunse
Ori ne-am promis ceva de taină –
Eu nu mai știu, era o toamnă
Cu vârsta ștearsă, nepătrunsă.

Poate de-aceea, când, sfios,
Citesc privirea ta-n oglinzi,
Îmi pare că mi te desprinzi
Din visul meu uitat, duios…

Și-mi place glasul să-ți ascult
Umplând tăcerea de balsam –
Lumea te știe de trei ani:
Noi ne cunoaștem de demult.

(Din volumul Atelierul de reparat fluturi.)
Scrie un comentariu

