Rezerve de tandrețe

o-zi-fericita-1_ion-georgescu-muscel

„O zi fericită” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

Că ai în degete atingeri de mătăsuri
și te văd alergând printr-un aer color
amestecat cu păsări
este menirea mea să te-nveșmânt
în nemairostite fraze aici pe pământ…
Oh! necheltuite mângâieri de până mai ieri!
Fără tine, cea hărăzită de Cer
orice gest poate să fie o gafă
mi-e sufletul punte de lungi așteptări
între tristețea celui ce pierde
și bucuria celui ce află…
și-atâtea lucruri stăruie ca-n vremea cu tine
câteodată eu aștept să treacă norii
câteodat’ m-așteaptă ei pe mine
cum mi-aș trece mâna dreaptă răsfirată
prin zefirul părului tău și peste obraz
dau cu uimire de tivitura urechii și-mi vine
să cred că-i petală-ndoită din roza albă-nmirezmată
ca-n ladă de zestre țin pregătite refrene
canțone sprințare, romanțe și valsuri celebre
vrăjesc nepoțica prin ele cu capul pe umăr
în pași, legănări, unduiri fără de număr
se-ngână somnul tău de ieri în auz
cu somnul ei de-acum…
îmi place să rămân confuz –
de-aș fi floare de mac să te împac
rupe-mă din adevăr
și-agață-mă la tine-n păr.

Baden / Iunie / 2017
Scrie un comentariu

