Șase direcții pentru păstrarea sănătății fizice

foto_Alexandru Plesea

de Alexandru PLEŞEA

Cu siguranță ești la curent și cred că știi cam tot ce se spune pe media și prin cunoscuți despre alimentația pe care ar fi bine să o avem.
Se tot dau studii presei, se măsoară nivelul de nutrienți cam din orice în ziua de azi, se poate calcula câte calorii, aminoacizi, fibre etc. ingerăm la fiecare masă și pe măsura lor chiar și calculăm cât de sănătoși suntem și vom fi. Zmei și puternici, deci!
Totuși, alimentația are un rol despre care presa scrisă și cea audiovizuală nu vorbesc. Ele se ocupă de partea științifică, eu de partea omului.

Vreau să cad de acord cu tine să nu crezi nimic din ce se zice în posturile online, ci să lași practica și testarea să zică pentru tine.

Alimentația are rol de hrană pentru corp, aerul la fel, dar cea mai hrănitoare hrană sunt gândurile noastre. Dar despre acest ultim tip de hrană vom vorbi altădată.

Alimentația, că ea este mama unor reacții ale noastre, are ca rol să păstreze procesele interioare în funcțiune cât mai bine și mai mult.
Hrana are puterea de a slăbi sau de a întări anumite procese sau organe din corp doar dacă ea este asimilată în mod corect. Aproximativ 10-20% din orice fel de hrană este ingerată fără a fi asimilată sau procesată de corp. Cu cât crește mai mult acest procent, cu atât mai repede oamenii vor avea deficiențe, se vor îmbolnăvi.

Scopul este să învățăm să asimilăm ce ne trebuie din mâncare și să nu o pierdem.

Pentru ca hrana să fie hrană și nu doar mâncare, e util să înțelegem procesul nostru interior de funcționare. Nu doar fizic, ci armonia dintre ce fac, ce simt, în timp ce mă hrănesc.

Omul este suma tuturor învățăturilor preluate de când s-a născut și până în prezent.

Învățăturile sale îl conduc. Pe lângă acestea, sunt și alte învățături, de care nu știe sau nu a auzit, și pe care nu le poate înțelege, nici chiar dacă le vede.

Omul este format din hrana pe care el a strâns-o. A crescut din cauza ei și va muri din cauza ei.
Ca să evităm ultima parte, oricât de neplăcut ar fi de auzit și trăit, avem nevoie de niște practică, și anume:

  1. Mănâncă cu cel mult trei ore înainte de culcare. Procesele de digestie și preluare a nutrienților e sănătos să aibă loc înainte de culcare. Astfel, somnul va fi lin, util și odihnitor pentru organe.
  2. Caută alimentele „imortale”. Cele care nu mor. Prin fermentația lor, întărești celulele și trăiești mai bine. De exemplu, strugurii se fac must, mustul – vin, vinul – oțet, iar oțetul nu expiră. Despre acest tip de alimente, la conferința EvolutionTour în șapte orașe din România, în luna iulie.
  3. Conștientizează ce mănânci. Cât stai la masă, stai la masă. Lasă discuțiile, privitul pe telefon. Nutrienții sunt asimilați dacă atenția ta este la ce faci. Altfel, e ca și cum ai turna apa într-un vas spart.
  4. Organizează-ți un orar de mâncat. Nu sări mesele și nu te așeza nervos sau stresat la masă.
  5. Mestecă încet și bine. Nu te grăbi, oricum a doua înghițitură are tot timpul același gust ca prima.
  6. Studiază ce mănânci. Caută informații despre ce și cum mănâncă oamenii din Tarahumara din Mexic, Hunza din Pakistan, Okinawa din Japonia. Diete cu alimente care se găsesc și la noi, fiind apropiați ca climă.

Alexandru Plesea_logo

Splaiul Unirii 5
București 030121
ROMÂNIA
Anunțuri

Scrie un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: