Meditație extremă 14

Vasile Dan Marchis

de Vasile Dan MARCHIȘ

În vreme ce scriam convins că
doar scrierea mea continuă
este virgula credibilă
dintre prieteni și dușmani,
muza m-a abordat ca niciodată
într-un mod straniu:
„Ce-I vei răspunde lui Dumnezeu dacă
te va întreba de prietenie
sau de ură…?”

Am spus așa:
„Pe această cale eu nu voi avea de dat răspunsuri
deoarece
Dumnezeu nu pune niciodată întrebări poeților,
nici altor categorii de oameni,
pentru că el este atoateștiutor.
Pe când tu vii la mine de la Tatăl Ceresc,
mă poți influența să scriu doar
lucruri bune,
iar dacă vii de la diavol, ce pot scrie,
decât aspecte nedorite…”

În fond și la urma urmei,
am observat că de această dată
muza tace pentru prima dată în fața mea.
Și am întrebat-o:
„De această dată de unde ai venit la mine,
ca să știu ce să scriu…”
Muza n-a spus nimic preț de câteva clipe.

Aceasta a fost prima mea pauză
în poezie…

Scrie un comentariu

