Bolnav

de Mihai EPLI

Mor
În lipsa ta, Doamne
Stelele se-ndepărtează,
Noaptea îmbrățișează 
Inima mea.
Aștept un răspuns
De la Cel de sus;
Îmi caut printre papirusuri
Speranța,
Găsesc doar manuscrisuri
Uitate de Iuda, 

Apostolul posedat de Satana 
Ce l-a vândut pe Isus 
Pentru un pumn de arginți –
În ele aflu 
Că viața, 
E un joc de șah 
Pe tabla Creatorului. 
Unde din trei mișcări 
Am primit mat
Din partea îngerilor, 
Care m-au trădat. 
Iubito, sunt fără putere, 
Fără lumina strălucitoare 
Ce a creat cosmosul.
Cugetând la tine –
În suspinarea ta
Te-ai gândit la mine:
Mi-ai cumpărat 
Cavoul albastru,
Te rog nu mai plânge 
Știu, e sihastru; 
Dar sufletul meu 
Trăiește 
În petalele florilor de crin
Ce ți le-am dăruit. 
Miros a moarte 
Se cutremură pământul
În realitate, 
Lacrimile-ţi calde
Sunt așternutul 
Ogorului văratic, însetat. 
Ne vedem în visele tale, 
Unde sunt serafimul 
Ce te mângâie –
Acea parte din Dumnezeu 
Sunt eu.

Scrie un comentariu