STELARIS – stele ale literaturii contemporane

Editura GLOBART UNIVERSUM prezintă cu mare bucurie un nou proiect antologic pentru românii din întreaga lume: STELARIS – STELE ALE LITERATURII CONTEMPORANE, antologie în 3 volume!

Azi vă prezentăm o STEA A LITERATURII CONTEMPORANE care participă cu creațiile sale în antologia STELARIS, volumul 1.

AURELIA OANCĂ – ROMÂNIA
Membru al Asociaţiei Ligii Scriitorilor Români – filiala MARAMUREȘ
Director onorific revista Poezii pentru sufletul meu

ÎMBRACĂ-MĂ-N PARFUM

Îmbracă-mă cu un parfum de floare,
Adună-mi raze dintr-un cer senin,
Miracolul zidirii fă-l să zboare
Peste imensul magic și sublim.

La pieptul tău să îmi zidești o casă,
În care să-ncăpem numai noi doi,
În buzunarul stâng iubirea-o lasă
Și fă din muguri pace, nu război.

Adună dintre ramuri cântăreții
Și pune-i toți la mine pe pervaz,
Din pene curgă versuri ce poeții
Le scriu pe coala albă ceas de ceas.

Un trubadur mai răsărit, pe seară
Își spune versu`-n tril multicolor,
Refrenul lui e murmur de vioară
Cuprinsă de al dragostei fior.

Îmbracă-mă din nou în albe doruri
Și fă-mi din poezia ta arcuș,
Ce-și plânge peste strune vechi amoruri,
Pierdute în al timpului căuș!

 

DE ZIUA TA, IUBITE

Privește-mă cu ochiul tău fierbinte
Și pune un sărut pe tâmpla mea,
Nu-l voi uita, iar tu să iei aminte,
Că inima e tristă și te vrea.

Din universul mare, contopite
Ca două picături de praf stelar,
Suntem noi doi, un singur gând, iubite
Și vom trăi ca al iubirii far.

Să nu-ți închizi a inimii fereastră!
Să lași mereu o rază caldă-n ea,
Lumina ei este lumina noastră,
Ce strălucește ca și-n noapte-o stea.

Cu brațul tău puternic mă cuprinde,
Să știu mereu că tu ești casa mea,
Cu un sărut tu inima mi-o prinde,
Ca o petală sfântă-n viața ta.

Să fii mereu acel ce-n gând colindă
Și printre rânduri tandre să citești,
Chiar dacă timpul cu a lui oglindă,
Mă ceartă. Tu să știi că Te iubesc!

 

IUBIRE CA A NOASTRĂ NU-I

Iubitul meu cu ochii de tăciune,
Alintă-mă cu șoapte calde, dulci,
Răsai din nou în viața mea, minune
Și nu uita pe brațe să mă culci.

Să-ți fiu un cântec cu acorduri line,
Să-ți fiu și versul ce în noapte-l scrii,
Să-ți fiu povestea care-n minte-ți vine
Și îți sărută ochii-n nopți târzii.

Din catifeaua nopții să-mi faci rochii,
Cu stele mici la tiv să le ornezi,
Să fiu mereu lumina ta din ochii
Ce mă privesc și tandru mă dezmierzi.

În zorii zilei să-mi dezlegi sărutul
Și să-l brodezi pe-al inimii contur,
De toate să uităm și în tumultul
Iubirii să-i aduci un strop de-azur.

În el să pui seninul dimineții
Și-mbrățișări de raze să-i mai pui,
Să fim doar noi la începutul vieții,
Iubire ca a noastră-n lume nu-i!

 

ÎN STRAI DE AUR

În strai de aur timpul își îmbracă,
Copila dulce cu priviri de cer,
Apoi cu flori veșmântul i-l încarcă
Și pune soare-n pasul efemer.

Din muguri mici încarcă tot decorul
Cu verdele speranței adormit,
Dar care s-a trezit acum când dorul
De primăvară dulce l-a-mboldit.

Ea vine din înalte universuri,
De unde a cules în mers culori,
Să le picteze-n albul dintre versuri,
Care să-și spună-n șoaptă: suntem flori!

S-a deșteptat apoi și codrul verde
Și s-a mirat că-n ramuri a găsit,
Coroana care-n toamnă i se pierde,
Făcându-l să se simtă părăsit.

Acum cu straiul colorat e gata
Și pune peste tot covorul ei
Cel verde, peste care trece fata
Cea mică, doar acum e timpul ei!

Mai multe din creațiile sale veți putea citi în antologia STELARIS, care va fi lansată la 31 august 2024, la GALA ARTELOR, ediția a 5-a, MONTREAL, CANADA.

Redacția „e-Bibliotheca septentrionalis”
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare – ROMÂNIA

https://ebibliothecaseptentrionalis.wordpress.com/

1 Responses to STELARIS – stele ale literaturii contemporane

Scrie un comentariu