„Slova creştină”, august 2008, august 2014!

slova-crestinade Ana Maria GÎBU,
elevă, clasa a XI-a, Dorohoi, jud. Botoşani

6 ani de la apariţie! 6 ani de activitate neîntreruptă în slujba dragostei pentru Om, pentru Dumnezeu, pentru Artă, pentru Limba Română!

6 ani de promovare a copiilor, tinerilor şi scriitorilor consacraţi!

Prin muncă, dăruire şi dragoste de frumos, colectivul redacţional al revistei „Slova creştină” ne-a oferit nouă, cititorilor, momente de înălţare spirituală, de linişte, de bucurie.

Eu am descoperit revista încă de la începuturi, am crescut în ale scrisului odată cu această revistă, aici publicând primele poezii pe când aveam doar 11 ani, aici au apărut primele comentarii la câteva dintre poeziile mele, scrise cu drag şi cuvinte de încurajare de poeta Cezarina Adamescu şi de către părintele Radu Botiş!

Ce fericită eram! Cu câtă bucurie îmi amintesc şi astăzi de acele momente! Tot în revista „Slova creştină”, a apărut prima cronică la volumul meu de debut, „Grădina mea”, cronică ce aparţine tot doamnei Cezarina Adamescu.

Aşa am cunoscut-o pe doamna Cezarina (mămica Cezara, cum îi zic astăzi) şi de atunci s-a legat o frumoasă şi rodnică prietenie, deşi nu am întâlnit-o niciodată „live”. Prin intermediul revistei, l-am cunoscut şi pe părintele Radu Botiş, editorul-fondator care mi-a publicat toate creaţiile trimise spre publicare, care m-a încurajat tot timpul, m-a îndemnat să scriu, să public, să citesc!

Şi ca bucuria să fie şi mai mare pentru noi, copiii, revista „Slova creştină” a creat un supliment de vacanţă.

Publicaţiile: „Slova creştină” – revistă de creaţie, atitudine şi cultură, şi „Glas comun” – revistă cultural-creştină –, prin redactorii ei şi în special prin redactorul-şef, Părintele Radu Botiş din Maramureş, s-au gândit că voi, copiii din întreaga ţară şi chiar, virtual, din întreaga lume, vă puteţi manifesta în chip fericit părerile, gândurile, creaţiile, ideile de orice fel, legate de orice subiect pe care-l doriţi, vă puteţi crea legături trainice de prietenie, în care schimbul de opinii este mijlocul cel mai eficient de a vă cunoaşte. De aceea, a creat, o subpagină anume pentru voi, intitulată sugestiv: „Slova copiilor”.

Această revistă este ca o pâine rotundă, din care vă puteţi înfrupta pe săturate şi să rămână totuşi întreagă şi caldă pentru toţi cei ce se vor simţi flămânzi şi însetaţi de frumos, de adevăr, de Lumină, de cântec, de poezie, de culoare, de armonie şi înţelegere frăţească. (Revistă de vacanţă – Supliment al publicaţiei: SLOVA CREŞTINĂ, Cezarina Adamescu)

Pentru mine bucuria a fost dublă, deoarece am fost cooptată în colectivul de redactori ai acestei reviste pentru copii şi tineri, „Slova creştină”, cunoscând astfel autori copii şi autori consacraţi, care au scris pentru această revistă versuri despre iubirea de ţară, iubirea pentru Dumnezeu, frumuseţea lumii, dărnicia naturii, dragostea şi prietenia dintre oameni.

La ceas aniversar, vă doresc tuturor celor care trudiţi pentru ca această revistă să dăinuie mulţi ani de-acum în colo, în folosul şi spre binele cititorului dornic de frumos, sănătate, putere de muncă, răbdare, dăruire şi convingerea că veţi avea din ce în ce mai mulţi cititori fideli, din ce în ce mai mulţi colaboratori.

La mulţi ani; Slova creştină! Felicitări redactorilor şi colaboratorilor! Mulţumiri şi preţuire, părinte Radu Botiş!

În dar, la aniversare…
în fiecare 31
(de ziua limbii române)
lângă prispa
aprinsă de un alt răsărit
iedera îngemănată cu zorii
cântă

azi plec în rodin la cuvântul Dor
născut în mijloc de ianuarie
la mine, peste deal
leg în băsmăluţă albă
frunzele de plop
în tremurul din prima tinereţe
o albăstrea cu parfum de azi
ca semn de carte
un fir de busuioc

după ceaiul
de mentă sălbatică
ameţit de aroma unei lămâi autohtone
vă iau cu mine
pe cărarea cât firul
de lumină

galbenul din sânul lunii
cununat cu albastrul
răsuceşte întunericul

pe tronul lumii
se-ncoronează limba română

Scrie un comentariu