Impresii de drum

Trecut-au anii

„Trecut-au anii” (Ion Georgescu-Muscel)

de Ion GEORGESCU-MUSCEL

A înflorit melodramatic,
pe dealuri însorite transilvane,
ciuboţica cucului.
De la Cluj la Câmpia Turzii
mi se rostogolesc rotund în gând
geometrii surpate în lunecări piezişe.
La câţiva paşi, îmi scald privirea
prin fereastra vagonului,
într-un crâng de aluni…
în abia ghicitul albastru:
mii de toporaşi şi viorele senine
topite în verde timid.
Din stâne sărace, oi şi ciobani
urcă dealul pieptiş parcă până la cer.
Tunele zvelte, cantoane corecte
şi lucrul la infrastructură
îmi dau o stare de bine.
Se lungesc albastre umbre de nori
pe blânde poieni sărutate de soare.
La Buşteni şi la Predeal ningea,
la Braşov era frig…
Urăsc aşteptarea absurdă din gara Dej…
Socotind în trecut, am cheltuit aici
o parte din viaţa mea.
Se-nserează cu frig, peisaje se frâng.
Roata trenului e unsă cu toate vitezele…
Înaintăm: Te duc – te-aduc / Te duc – te-aduc…
O pensulă cu gri îmi mâzgăleşte
icoane în suflet.
Mă străduiesc să salvez lumina!

(Din volumul Atelierul de reparat fluturi.)

Scrie un comentariu