Ana Mihail: M-am născut să-i fiu iubirii scut!

de Vasile BELE

Motto:

„M-am născut să-i fiu iubirii scut
Și să o apăr, de cei care-o hulesc.
Cred în dimineți de început
Și în tot ce-am învățat să dăruiesc”.

(p. 141).

sau

DUNAVĂȚ, SCUT DE IUBIRE ȘI PREȚUIRE, din Colecția „Daruri de la Dunavăț!”

Rămân constant în ce am rostit pentru întâiul volum, și anume, „Qoud scripsi, scripsi!”:

„Azi, depun mărturie pentru cel de-al treilea volum de versuri, M-am născut să-i fiu iubirii scut. Felicit autoarea care ne surprinde sensibil și plăcut în același timp. Vorbim despre trăiri și sentimente, despre dorințe și împliniri, despre o poezie în vers clasic, folosind rimă și ritm, vorbim despre muzicalitate. Cred, personal, că multe dintre aceste poeme, ar putea îmbrățișa o linie melodică, fiind un adevărat succes și în acest sens. Nu mă așteptam la o poezie complexă, în stil modern sau modernizată, dimpotrivă, o privesc cu adânc respect, cu cât fiecare vers, strofă sau poem îmi spune ceva. Îmi transmite”, (p. 17).

Oare „câți am fi în stare să facem din iubire scut?” Dar nu orice fel de scut. Un scut din iubire. Un scut din sinceritate. Un scut din cuvânt… Nu doar vorbe de dragul vorbelor. Din drag pentru iubire și adevăr. Vin și aduc o completare, ce mi-aș fi dorit să o rostesc la Dunavățu de Jos, în cadrul taberei literare, organizate de Olga Văduva.

Ana Mihail

Iată, poeta, șlefuitor în cuvânt și suflet, Ana Mihail, la o nouă izbândă literară – cea mai proaspătă apariție literară, din „Colecția Ana Mihail – un poet al sincerității”. Este volumul cu numărul trei. Le-am citit pe fiecare. Îi știu gândul, dorința de evadare în frumusețea și sinceritatea inimii. Un volum născut din iubire… chiar dacă anii au trecut. Un volum-spovedanie. Un volum-mărturisire.

„M-am născut să-i fiu iubirii scut” – excelență și suflet… Emoție tinerească, adunată în cuvânt cu dăruire și pricepere. Un volum al iubirii. O poezie, deloc grea, dimpotrivă, una a bucuriei și-a tristeții, în același timp. Tristețe – pentru vremea trecută. Poate nu așa cum am fi vrut noi, cei care acum o vedem cu alți ochi. Dar tinerețea le suportă pe toate, precum iubirea.

Felicitării, Ana Mihail pentru această realizare, la care am participat și eu, cu un cuvânt-recenzie. Volumul se bucură de girul literar al scriitoarei Vasilica Mitrea. Dovadă în plus, că la Dunavățul de Jos (TL), în cadrul taberei, a rostit câteva vorbe despre acest volum. Nu multe, dar le-a ales pe cele mai reprezentative, în calitate de prim-cititor al volumului încă din manuscris. Știind pretențiile literare ale bunei noastre prietene, cred că de același lucru, s-a bucurat acest volum și în cadrul taberei de creație, organizată în iunie de scriitoarea Vasilica Mitrea, la margine de mal. Acolo, nu am reușit să ajung, dar am fost alături de participanți, cu sufletul și cu gândul.

Urmează, tabăra de la Dunavăț. De data asta, volumul s-a bucurat, inclusiv, de aprecierea, dragostea și girul poetei Olga Văduva, pentru că și Domnia Sa are un cuvânt la apariția acestui volum.

Dacă Bunul și Dreptul Dumnezeu, ne dăruiește sănătate și putere, și ajungem luna septembrie cu bine, mi-aș dori ca acest volum să fie lansat și în cadrul Taberei de Creație „Oprește-mă, la tine, Maramureș! Oprește-mă, în tine, Anotimp”, ediția 2022, această tabără organizată de mine, împreună cu poetul Nelu Danci și prof. Gelu Dragoș. Doamne ajută!

Felicitări, pentru această apariție editorială și te asigur de respectul și prețuirea mea!

„Ană, viață de poveste,
Care-a fost, poate mai este,
Ești născută din iubit,
C-așa viața ți-a ursit!”,

îmi vine în gând acest catren, luat după versuri din poemul cu același nume. Volumul apare în condiții excepționale, la Editura Pim, Iași, ISBN 978-606-13-6754-2, 160 p., cu o grafică și ilustrații ce aparțin lui Mihai Cătrună, din colecția personală a autoarei și sursa internet. Bravo!

Ne vedem, sănătoși, la Maramureș!

12 iulie 2022

Vasile Bele

Vasile Bele

* Citește prima parte aici:
https://ebibliothecaseptentrionalis.wordpress.com/2022/02/24/ana-mihail-m-am-nascut-sa-i-fiu-iubirii-scut/#more-57900

Scrie un comentariu